PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały wczoraj o wybraniu oferty Torpol na modernizację i elektryfikację linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze. Cena oferty złożonej przez spółkę wynosi około 1.078 miliarda złotych brutto. Akcje Torpolu podrożały o 5,4%.
Torpol wygrał przetarg na modernizację i elektryfikację linii kolejowej nr 38
Torpol otrzymał od PKP Polskie Linie Kolejowe informację, że oferta spółki złożona w ramach przetargu nieograniczonego pod nazwą “Realizacja robót budowlanych dla Projektu “Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze wraz z elektryfikacją” została wybrana jako najkorzystniejsza.
Kryterium oceny ofert złożonych w ramach przetargu stanowi cena brutto (waga 100%). Cena oferty złożonej przez Torpol w ramach przetargu wynosi 1.078 miliarda złotych brutto, czyli około 876,75 miliona PLN netto. Termin realizacji inwestycji został określony na 30 miesięcy od daty rozpoczęcia.
Zakres prac w ramach zawartej umowy obejmuje:
- Wymianę nawierzchni kolejowej linii kolejowej nr 38 na odcinku od stacji Giżycko (bez stacji Giżycko) do stacji Korsze (ze stacją), z podniesieniem dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN, z przebudową układów torowych na stacjach dla długości pociągów towarowych 750 metrów, wraz z wymianą nawierzchni na odcinkach stycznych linii kolejowych nr 353 oraz 259
- Wzmocnienie podtorza, przebudowę nasypów wraz z torowiskiem w miejscach przesunięcia linii kolejowej oraz udrożnienie i odbudowę odwodnienia
- Elektryfikację linii na odcinku Giżycko – Korsze z budową sieci trakcyjnej wraz z odcinkową przebudową sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 353 na odcinku stycznym do realizowanej inwestycji
- Budowę elektroenergetycznych linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) na odcinku Giżycko – Korsze
- Rehabilitację lub przebudowę lub budowę lub likwidację obiektów inżynieryjnych – 84 obiekty
- Poprawę bezpieczeństwa na 38 przejazdach kolejowo-drogowych (w tym likwidacja siedmiu)
- Modernizację 4 stacji (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 5 przystanków osobowych (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo)
- Przebudowę urządzeń elektroenergetycznych
- Przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na przekaźnikowe z nakładką komputerową, w tym przebudowę urządzeń zabezpieczających na przejazdach kolejowo-drogowych
- Przebudowę urządzeń telekomunikacji
- Likwidację lub rehabilitację lub budowę obiektów kubaturowych (w tym nastawnia Kętrzyn oraz Korsze)
Akcje w górę o ponad 5%
Jak nietrudno się domyślić, wygranie przetargu na tak dużą kwotę wywołało spore poruszenie na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W efekcie, wczoraj po południu akcje Torpolu wystrzeliły i ostatecznie zakończyły poniedziałkową sesję 5,4% na plusie.
Dziś natomiast mamy do czynienia z uspokojeniem zmienności – papiery wartościowe spółki tanieją o 0,4%.
O Torpol
Torpol to polskie przedsiębiorstwo zajmujące się budową, modernizacją i remontami infrastruktury szynowe, założone w 1991 roku, z siedzibą w Poznaniu. Od 2014 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Firma specjalizuje się w kompleksowej realizacji obiektów komunikacyjnych: szlaków i stacji kolejowych, torowisk tramwajowych, dróg i ulic oraz obiektów inżynieryjnych wraz z pełną infrastrukturą towarzyszącą.
Firma świadczy także usługi z zakresu budowy, modernizacji i remontów sieci elektroenergetycznych napowietrznych i kablowych, sygnalizacji świetlnej sterowania ruchem drogowym, oświetlenia ulicznego oraz sieci telekomunikacyjnych, a także usług projektowych dotyczących inwestycji komunikacyjnych transportu szynowego i drogowego.
Początkowo Torpol zajmował się remontami przemysłowych bocznic kolejowych. Z czasem rozszerzył swoją działalność o świadczenie usług dla spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Następnie firma zaczęła prowadzić swoją działalność również na terenie Norwegii.