Helio szacuje, że w pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/2024 (od lipca do września) zanotował zysk netto na poziomie około 5 milionów złotych. Dla porównania, rok wcześniej dystrybutor bakalii odnotował 51 tysięcy PLN straty netto.
Informacja ta wywołała gwałtowny wzrost popytu na akcje Helio. Podczas wczorajszej sesji podrożały one aż o 16,3%, a dziś zyskują kolejne 3,1%, a ich kurs osiąga najwyższą wartość od prawie dwóch lat.
Helio z imponującym zyskiem netto i wzrostem przychodów w ostatnim kwartale
We wczorajszym komunikacie, dystrybutor bakalii Helio poinformował, że w pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/2024 osiągnął zysk netto na poziomie około 5 milionów złotych, podczas gdy w analogicznym kwartale rok wcześniej odnotował 51 tysięcy PLN straty.
Ponadto, zarząd Helio spodziewa się w okresie od początku lipca do końca września bieżącego roku rekordowych przychodów ze sprzedaży na poziomie około 83,5 miliona złotych.
Spółka przekazała również, że szczegółowe informacje na temat wyników finansowych zostaną przekazane w raporcie za pierwszy kwartał roku obrotowego 2023/2024, który spółka opublikuje 29 listopada.
Akcje wystrzeliły
Publikacja wstępnych, szacunkowych wyników finansowych za pierwszy kwartał roku obrotowego 2023/2024 przez Helio wywołała prawdziwą euforię wśród inwestorów na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
W konsekwencji, akcje spółki zyskały wczoraj aż 16,3%. Mało tego, dziś drożeją one o kolejne 3,1%. Tuż po godzinie 9:00 cena walorów Helio osiągnęła nawet poziom 20 złotych, co jest najwyższą wartością od listopada 2021 roku.
O Helio
Helio to polska spółka działająca w sektorze spożywczym, założona w 1992 roku. Przedmiotem działalności spółki jest import i konfekcjonowanie bakalii, produkcja wyrobów z maku oraz dystrybucja oferowanych wyrobów. Na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Helio zadebiutowała w 2007 roku.
Cała sprzedaż Helio skierowana jest do krajowego rynku hurtowego i detalicznego. Spółka produkuje także bakalie dla sieci handlowych oraz dostarcza i umożliwia sprzedaż bakalii luzem w sklepach oraz w systemie B2B.
W 2021 roku marka Helio została wyceniona najwyżej w branży bakaliowej w rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanym przez redakcje “Gazety Finansowej” oraz “Rzeczpospolitej”.