Zarząd Digital Network podał wczoraj prognozę wyników finansowych na bieżący rok. Zakłada ona zysk netto spółki w 2023 roku na poziomie 22 milionów złotych. Oznacza to, iż Digital Network zamierza wypracować zysk o 101,9% wyższy niż rok wcześniej.
Informacja ta wywołała prawdziwą euforię wśród uczestników rynku. Akcje Digital Network drożeją dziś o 14,1%.
Digital Network prognozuje duży wzrost zysków i przychodów w 2023 r.
Zaprezentowana wczoraj przez zarząd Digital Network prognoza wyników finansowych na 2023 rok zakłada skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 60,7 miliona złotych, co oznaczałoby wzrost rok do roku o 25,5%.
Zysk operacyjny ma natomiast zwiększyć się w ujęciu rocznym o 37,7% i wynieść 20,1 miliona złotych, zaś skonsolidowany zysk EBITDA ma sięgnąć 30,1 miliona PLN – byłby to wynik o 26,6% wyższy od odnotowanego w 2022 roku.
Najbardziej imponuje jednak zysk netto, który według prognoz Digital Network ma wynieść 22 milionów złotych, co przełożyłoby się na niewiarygodny wzrost rok do roku rzędu 101,9%.
Co istotne, zarząd Digital Network przyjął założenie, iż „w okresie do zakończenia bieżącego roku nie wystąpią niespodziewane czynniki makroekonomiczne lub zdarzenia nadzwyczajne, które mogą radykalnie odwrócić trend stabilnego wzrostu rynku reklamy zewnętrznej, a w szczególności zakładany przez analityków wzrost rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej”.
Ponadto, zarząd zakłada, że końcówka 2023 roku powinna okazać się sezonowo najlepszym okresem sprzedażowym, a kampanie promocyjne zaplanowane na nośnikach Screen Network zostaną zrealizowane przez reklamodawców zgodnie z zawartymi umowami i ustalonym harmonogramem.
Zarząd przyjął także założenie, iż w okresie sprawozdawczym nie ulegną istotnej zmianie warunki prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze uregulowań prawnych, podatkowych i administracyjnych.
Prezes Digital Network o strategii spółki
Prezes zarządu Digital Network Agnieszka Godlewska oznajmiła, że “wyniki finansowe spółki są efektem wieloletniej strategii zakładającej skoncentrowanie działalności grupy kapitałowej na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej”.
Ponadto, prezes zarządu Digital Network podkreśliła, że “liderem rynku Digital OOH w Polsce jest należąca do Digital Network spółka zależna Screen Network, zarządzająca największą w Polsce siecią ponad 20 tysięcy ekranów reklamowych zdywersyfikowanych pod względem wielkości i lokalizacji”.
Agnieszka Godlewska zaznaczyła również, że “posiadana infrastruktura zapewnia Digital Network największe zasięgi w branży oraz możliwość realizacji ogólnopolskich kampanii reklamowych”.
Prezes zarządu Digital Network wyjaśniła, że “rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej jest obecnie najszybciej (obok Internetu) rozwijającym się rynkiem reklamowym, notującym każdego roku dwucyfrowe wzrosty. Według firm badających rynek trend wzrostowy powinien utrzymywać się przez kolejne lata, wsparty stabilnym wzrostem cen usług reklamowych”.
Strategia spółki zakłada dalszy rozwój sieci na poziomie 10-15% każdego roku
Agnieszka Godlewska zapowiedziała ponadto, że “strategia Digital Network zakłada dalszy rozwój sieci na poziomie 10-15% każdego roku”.
Prezes zarządu Digital Network wytłumaczyła, że “spółka zakłada akwizycje zarówno nośników indoor jak i outdoor ze szczególnym naciskiem na lokalizacje premium w punktach odznaczających się największym ruchem samochodowym oraz znajdujących się w pobliżu ikonicznych lokalizacji. Równolegle Digital Network przewiduje wzrost wykorzystania dostępnego inventory ekranów o kolejne 10% każdego roku”.
Na koniec Agnieszka Godlewska dodała, że “działalność Digital Network charakteryzuje się stosunkowo niskimi kosztami operacyjnymi dzięki niskim kosztom zarządzania siecią ekranów (online), dużej pojemności pętli emisyjnych. Daje to możliwości dalszego zwiększania przychodów i poprawy wskaźników rentowności bez ponoszenia istotnych nakładów na inwestycje”.
Akcje zwyżkują
Tak obiecująca prognoza wzrostu zysków i przychodów Digital Network w bieżącym roku została bardzo dobrze przyjęta przez inwestorów. W efekcie, popyt na akcje spółki jest dziś tak duży, że w tej chwili ich kurs rośnie aż o 14,1%, notując tym samym najwyższą wartość od lutego 2013 roku.
O Digital Network
Digital Network to utworzona w 2003 polska spółka działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ponad 20 tysięcy ekranów reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce.
Cyfrowe nośniki znajdują się w centralnych punktach największych miast, na dworcach kolejowych, lotniskach, a także w galeriach handlowych, pocztach oraz siłowniach w całej Polsce.
Zdywersyfikowana sieć ekranów zapewnia ogólnopolskie zasięgi reklamowe oraz dotarcie realizowanych kampanii do ponad 6,2 miliona konsumentów dziennie. Siedziba Digital Network mieści się w Warszawie. Spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w 2010 roku.