sobota, 27 lipca, 2024

Handlujemy z Regulowanymi Brokerami

PCF Group ogranicza ogranicza prace nad “Projektem Dagger” – akcje nurkują

Polecane

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PoznajRynek.pl. Wiedzę z zakresu inwestowania oraz rynków finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta analizy technicznej oraz statystyki.

PCF Group zdecydowało o tymczasowym ograniczeniu “Projektu Dagger”, realizowanego przez spółkę w modelu self-publishing z wykorzystaniem środków własnych. Spółka podała w środę po południu, że liczący około 10 osób ma obecnie zredefiniować kierunek rozwoju gry i przygotować jej przedprodukcyjną wersję.

Powyższa informacja wywołała istną panikę wśród uczestników rynku. W efekcie, akcje PCF Group potaniały wczoraj aż o 15,5%, a dziś przecena jest kontynuowana.

Co dalej z “Projektem Dagger”? GameDev

W oficjalnym komunikacie PCF Group przekazało, że spółka powierza doświadczonemu zespołowi około 10 osób zadania zredefiniowania kierunku rozwoju gry i przygotowania przedprodukcyjnej wersji gry adresującej uwagi i wskazówki pozyskane w ramach zewnętrznej ewaluacji “Projektu Dagger”.

- Advertisement -Letnia Szkoła Tradingu i Inwestowania

W konsekwencji oznacza to zawieszenie planów wydania gry jako gry AAA w okresie 2025-2026 oraz zaoferowanie większości członków zespołu propozycji pracy nad projektami “Maverick”, “Bifrost” oraz “Victoria”.

Decyzja ta została podjęta przez PCF Group po dostarczeniu kluczowego kamienia milowego i ocenie realizowanej koncepcji kreatywnej gry “Projekt Dagger” oraz w kontekście prowadzonych analiz wpływu scenariuszy będących przedmiotem strategicznych rozmów z wydawcą gry “Projekt Gemini” – Square Enix, na plany rozwojowe projektów realizowanych przez PCF Group w ramach zaktualizowanej strategii Grupy.

Warto przypomnieć, że na początku października PCF Group i Take-Two Interactive podpisały porozumienie o rozwiązaniu umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej produkcji tytułu Projekt Dagger. Zgodnie z umową PCF Group jest zobowiązany po wydaniu gry zwrócić Take-Two Interactive kwotę w wysokości 20 milionów dolarów.

PCF Group zaprezentowało wyniki kwartalne

Dziś rano z kolei PCF Group opublikowało swój raport finansowy za trzeci kwartał bieżącego roku. Możemy w nim przeczytać, że w tym okresie spółka odnotowała 1,92 miliona złotych skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej. Zysk i strata

Dla porównania, w analogicznym kwartale 2022 roku spółka wypracowała 15,53 miliona PLN zysku netto. Analitycy spodziewali się jednak, że strata netto będzie nieco większa i wyniesie 2,1 miliona złotych.

Z kolei strata operacyjna PCF Group w trzecim kwartale tego roku wyniosła 1,24 miliona złotych. Dla porównania, w analogicznym kwartale ubiegłego roku spółka wypracowała 6,5 miliona PLN zysku operacyjnego. Rynkowy konsensus zakładał jednak, że strata będzie jeszcze większa i ukształtuje się na poziomie 1,5 miliona złotych.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży PCF Group w trzecim kwartale bieżącego roku wyniosły natomiast 42,6 miliona złotych, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 6%, i zarazem jest nieco lepszym wynikiem od prognoz analityków, którzy zakładali przychody w wysokości 41,4 miliona PLN.

Akcje zniżkują

Nieco lepszy od oczekiwań analityków raport finansowy PCF Group nie poprawił jednak negatywnego sentymentu, który obecnie jest doskonale widoczny w przypadku tej spółki.

Podczas wczorajszej sesji, w reakcji na komunikat o ograniczeniu prac nad “Projektem Dagger”, akcjonariusze PCF Group masowo wyprzedawali swoje papiery wartościowe, przez co ich kurs zanurkował aż o 15,5%. Co gorsza, dziś przecena jest kontynuowana, w tej chwili walory spółki tanieją o 4%, a ich kurs osiąga nowe historyczne minimum.

Wykres akcji PCF Group

O PCF Group

PCF Group jest dynamicznie rozwijającym się producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier.

PCF Group prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Wśród gier wyprodukowanych przez People Can Fly znajdują się nagrodzone tytuły, które zdobyły uznanie graczy i mediów na całym świecie, takie jak: “Painkiller”, “Bulletstorm” oraz “Gears of War: Judgment”.

Celem strategicznym PCF Group jest wygenerowanie co najmniej 3 miliardów złotych łącznych przychodów w latach 2023-2027, czyli niemal pięciokrotnie więcej niż w latach 2018-2022.

To koniec tego artykułu, ale dopiero początek Twojej przygody z rynkami finansowymi. Przed Tobą długa droga, ale lepiej w pierwszej kolejności poćwiczyć. Rachunek demonstracyjny to najlepszy sposób, aby przetestować zdobytą wiedzę w praktyce. Otwórz bezpłatne konto demo z wirtualnymi pieniędzmi już dziś!

OTWIERAM KONTO DEMO

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Uzupełnij komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze wpisy

Trader Dogecoin, który wcześnie kupił Shiba Inu, twierdzi, że ten token Ethereum o wartości 0,0127 USD wzrośnie o 2 466% w ciągu 35 dni

Treść artykułu dostarczona przez Partnera w ramach współpracy komercyjnej. Najlepszy trader Dogecoin, który wszedł w Shiba Inu przed jego ogromnym...

Podobne artykuły