Spór o amerykańskie cła na samochody z Unią Europejską jeszcze się nie skończył
Trump zdecyduje po spotkaniu na szczycie G20 o nowych taryfach celnych na samochody. Plotki donoszą o 25% cle na import samochodów do USA ze wszystkich krajów z wyjątkiem Kanady i Meksyku. Nie będzie wyjątków dla niektórych typów samochodów.
Cecilia Malmström, komisarz UE ds. Handlu, uda się w środę do Waszyngtonu, aby omówić tę kwestię z przedstawicielem USA ds. Handlu Robertem Lighthizerem. W lipcu prezydent USA Trump obiecał przewodniczącemu Komisji Europejskiej Jean-Claude Junckerowi, że nie będzie nakładał ceł, dopóki Stany Zjednoczone i UE negocjują umowę o wolnym handlu. Trump i Juncker zobaczą się podczas szczytu G20, ale oficjalne spotkanie nie jest planowane.
Dzięki taryfom Trump uderzy w najważniejszy niemiecki przemysł. Niemieccy producenci samochodów w zeszłym roku wyeksportowali do Stanów Zjednoczonych samochody o wartości 20 miliardów dolarów.
Mocno na tym tracą niemieckie koncerny takie jak BMW, Daimler i VolksWagen
BMW
Daimler
VolksWagen
Całość na pewno odbije się na niemieckim indeksie DAX.