W środę po zamknięciu sesji Cyfrowy Polsat opublikował raport finansowy za trzeci kwartał 2023 roku. Okazało się, że zysk spółki w tym okresie był niższy od oczekiwań analityków.
Co gorsza, Cyfrowy Polsat poinformował również, że do końca 2024 roku spodziewa się niskiego wzrostu rynku reklamy. W przyszłym roku grupa prognozuje również spadek EBITDA segmencie telekomunikacyjnym.
Akcjonariusze spółki nie kryli wczoraj swojego rozczarowania powyższymi informacjami. W efekcie, papiery wartościowe Cyfrowego Polsatu potaniały w czwartek aż o 9,2%, a dziś tracą one kolejne 4%.
Zysk Cyfrowego Polsatu w III kwartale rozczarował rynek
Z opublikowanego w środę raportu wynika, że zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 120,8 miliona złotych.
Wynik ten jest aż o 49% niższy od odnotowanego rok wcześniej. Osiągnięty w omawianym okresie zysk netto okazał się także niższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się wartości na poziomie 128,1 miliona PLN.
Natomiast skorygowana EBITDA Cyfrowego Polsatu wyniosła w trzecim kwartale 2023 roku 774,7 miliona złotych, co przekłada się na spadek rok do roku o 7,7%. Ponadto, konsensus rynkowy zakładał, że skorygowana EBITDA w omawianym okresie sięgnie 785,4 miliona PLN.
Zysk operacyjny Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale wyniósł zaś na poziomie 510,9 miliona złotych, co oznacza wzrost rok do roku o 2%, ale zarazem jest wartością niższą od prognoz analityków, które ukształtowały się na poziomie 526,5 miliona PLN.
Przychody Cyfrowego Polsatu w omawianym okresie sięgnęły z kolei 3,455 miliarda złotych, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 5,6% i jest zarazem wynikiem o 3,9% wyższym od oczekiwań analityków.
Spółka podała przy tym, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w trzecim kwartale bieżącego roku 2,645 miliarda złotych przychodów, co oznacza spadek o 4%.
Cyfrowy Polsat spodziewa się niższej dynamiki rynku reklamy i spadku EBITDA w segmencie telekomunikacyjnym
Prezes Telewizji Polsat, Stanisław Janowski, podczas telekonferencji dla mediów oznajmił, że “jeśli chodzi o dynamikę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w IV kwartale to Cyfrowy Polsat oczekuje, że będzie nieco niższa niż w III kwartale”.
Co więcej Stanisław Janowski dodał, że “cały rok 2023 powinien zamknąć się średnią, jednocyfrową dynamiką rynku reklamy telewizyjnej. W 2024 roku grupa szacuje niski, jednocyfrowy wzrost tego rynku”.
Z kolei członkini zarządu Cyfrowego Polsatu do spraw finansowych Katarzyna Ostap-Tomann przekazała, że “Cyfrowy Polsat spodziewa się w 2024 roku odwrócenia trendu spadku EBITDA grupy. W samym segmencie telekomunikacyjnym może w przyszłym roku odnotować mały, jednocyfrowy spadek EBITDA”.
Akcje zniżkują
Jak nietrudno się domyślić, niższe od oczekiwań zyski w trzecim kwartale oraz dość pesymistyczne prognozy na przyszły rok nie mogły przejść bez echa wśród akcjonariuszy, I rzeczywiście, uczestnicy od wczoraj masowo wyprzedają swoje akcje Cyfrowego Polsatu.
W efekcie, papiery wartościowe spółki straciły wczoraj aż 9,2%. Co gorsza, dziś ich przecena jest kontynuowana – w tej chwili walory Cyfrowego Polsatu tanieją o 4%.