czwartek, 25 kwietnia, 2024

Handlujemy z Regulowanymi Brokerami

Czat inwestorski – skuteczne narzędzie dla inwestorów

Polecane

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PoznajRynek.pl. Wiedzę z zakresu inwestowania oraz rynków finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta analizy technicznej oraz statystyki.

Nie jest żadną tajemnicą, że coraz więcej spółek notowanych zarówno na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, jak i rynku NewConnect w komunikacji z inwestorami aktywnie wykorzystuje nowoczesne narzędzia.

Mowa tu o takich rozwiązaniach, jak newslettery, media społecznościowe, wpisy na blogach, transmisje wideo czy czat inwestorski. Dziś skupimy się na ostatnim z tych narzędzi.

Okazuje się bowiem, iż coraz liczniejsze grono spółek prowadzi skuteczne relacje inwestorskie z użyciem czatów tego typu. Jak wynika z badania Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, regularnie decyduje się na to już co trzecia duża firma i co piąta spółka średniej wielkości.

- Advertisement -Letnia Szkoła Tradingu i Inwestowania

Jak działa czat inwestorski? W jaki sposób należy z niego korzystać? Dlaczego to narzędzie okazuje się obecnie tak użyteczne? W jaki sposób przygotować się do zorganizowania czatu inwestorskiego? Na co powinno się zwrócić szczególną uwagę? Odpowiedzi na te pytania zostaną zaprezentowane poniżej:

Czat inwestorski – najważniejsze informacje inwestowanie

Czat inwestorski to spotkanie spółki z inwestorami, organizowane za pośrednictwem Internetu. Co się na nim dzieje? Uczestnicy czatu po prostu zadają pytania dotyczące przedsiębiorstwa, a przedstawiciele spółki na nie odpowiadają.

Moderowany czat inwestorski polega na tym, że przedstawiciele spółki odpowiadają tylko na wybrane przez moderatora pytania i tylko te pytania, wraz z odpowiedziami są publikowane, czyli widoczne dla wszystkich uczestników czatu.

Czat inwestorski jest organizowany w określonym terminie. Z reguły jest przeprowadzany z siedziby spółki, lecz równie dobrze może obywać się w każdym innym dogodnym miejscu – wymagany jest tylko dostęp do szybkiego Internetu.

Zalety zorganizowania czatu inwestorskiego

Czat inwestorski wydaje się wprost idealnym narzędziem do interaktywnej komunikacji spółki z inwestorami.

Po pierwsze, pozwala on inwestorom z całego świata zadać pytania przedstawicielom spółki. W czacie inwestorskim z reguły bowiem można wziąć udział z dowolnego miejsca na świecie, korzystając z każdego urządzenia z dostępem do Internetu.

Po drugie, korzystając z tego narzędzia, spółka uzyskuje dogodną możliwość kontaktu z inwestorami i przekazania w ten sposób najważniejszych informacji i zwrócenia uwagi na najważniejsze kwestie.

Jak się przygotować do czatu inwestorskiego?

Aby zorganizować wartościowy czat inwestorski należy zadbać o kilka kwestii. Przede wszystkim spółka musi o czym mieć rozmawiać z inwestorami. Najlepszy moment na organizację czatu inwestorskiego stanowi zatem ważne wydarzenie w spółce. Wtedy inwestorzy mają o co pytać, a spółka ma co komunikować.

O jakich wydarzeniach tutaj mowa? Może to być publikacja raportu finansowego, ogłoszenie nowej strategii, uruchomienie nowej inwestycji, rozpoczęcie nowego rodzaju działalności, przeprowadzenie ważnej transakcji czy debiut na giełdzie. Inwestowanie w wartość

Po drugie potrzebni są inwestorzy, którzy wezmą aktywny udział w czacie. W końcu to oni mają zadawać pytania i zapoznawać się z tym, co spółka ma do zakomunikowania. Z tego powodu, przy organizacji czatu inwestorskiego ważne jest nie tylko to, co spółka ma do zakomunikowania, ale również dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców – akcjonariuszy, potencjalnych inwestorów i innych interesariuszy spółki.

Dlatego właśnie tak istotna przy organizacji czatu inwestorskiego jest jego promocja, nastawiona na uzyskanie jak najlepszej frekwencji. W tym celu warto, aby informacje o przeprowadzanym czacie inwestorskim znalazły się nie tylko na stronie internetowej i w mediach społecznościowych spółki, ale również zostały przesłane inwestorom i akcjonariuszom na ich pocztę e-mail, w ramach newslettera.

Ponadto zasięgi czatu inwestorskiego znacząco się zwiększą, gdy tym wydarzeniem zainteresują się media branżowe, poświęcone tematyce inwestowania.

Przebieg czatu inwestorskiego

O sukcesie czatu inwestorskiego decyduje również jego sprawne przeprowadzenie. W tym celu spółki nawiązują współpracę z dostawcami usług czatu inwestorskiego. Przede wszystkim, aby czat przebiegł pomyślnie, dostawca usługi musi odpowiadać za jego moderację. Chodzi tutaj o wybór pytań, na które odpowiedzą przedstawiciele spółki.

Okazuje się bowiem, że gdy w czacie uczestniczy wiele osób, to pytania mogą się powtarzać. Ponadto, ich liczba może być po prostu zbyt duża – należy więc odpowiednio je wyselekcjonować, aby na czacie padły odpowiedzi na te najistotniejsze i najbardziej interesujące.

W końcu czat inwestorski niesie za sobą wielorakie korzyści dla spółki. Zadawane przez jego uczestników pytania mogą uświadomić władzom spółki, na jakich kwestiach powinna się ona skupić w kontekście jej dalszego rozwoju. W efekcie, odpowiednie pytania zadane na czacie mogą pomóc zarządzającym podjąć istotne dla spółki decyzje. Czat inwestorski

Coraz częściej czaty inwestorskie przeprowadzane są również w formie wideo – choćby za pomocą transmisji na żywo na platformie YouTube. W takiej sytuacji warto, aby sama forma skutecznie zainteresowała widza. Powinna ona polegać na tym, że osoba prowadząca czat, od dostawcy tej usługi zadaje na żywo pytania od widzów.

Przykłady czatów inwestorskich w formie wideo

Jak wygląda taki czat inwestorski w praktyce? Dla przykładu, w ubiegłym roku portal Comparic zorganizował liczne wydarzenia tego typu. Na uwagę zasługuje tutaj choćby czat inwestorski z przedstawicielami spółki Emplocity, który odbył się zaledwie niecałe dwa tygodnie po debiucie podmiotu na rynku NewConnect. Pod tym linkiem możemy się zapoznać z zapisem tego wydarzenia.

W grudniu odbyły się natomiast czaty inwestorskie z przedstawicielami notowanych na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółek. Pierwszy z nich dotyczył producenta gier symulacyjnych Big Cheese Studio. Drugie wydarzenie poświęcone było firmie działającej na rynku technologii kosmicznych i kwantowych – Creotech Instruments.

To koniec tego artykułu, ale dopiero początek Twojej przygody z rynkami finansowymi. Przed Tobą długa droga, ale lepiej w pierwszej kolejności poćwiczyć. Rachunek demonstracyjny to najlepszy sposób, aby przetestować zdobytą wiedzę w praktyce. Otwórz bezpłatne konto demo z wirtualnymi pieniędzmi już dziś!

OTWIERAM KONTO DEMO

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Uzupełnij komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze wpisy

Inwestowanie w nieruchomości, klucz do stabilności finansowej

Inwestowanie w nieruchomości: klucz do stabilności finansowej Inwestowanie w nieruchomości to jedna z najpopularniejszych form lokowania kapitału. Dlaczego? Przede wszystkim...

Podobne artykuły