Pierwszy dzień notowań akcji RCMG zakończył się przy kursie 60 zł oraz z wyceną na poziomie 28 mln zł. Natomiast to, co wydarzyło się w ostatnich dwóch miesiącach zasługuje na słowa uznania, gdyż w tym okresie kurs akcji wzrósł o ponad 23% i znajduje się obecnie na poziomie 75 zł. Wycena Spółki wynosi 35 mln zł, co odpowiada średniej kapitalizacji dla spółek z New Connect. Akcje RCMG są codziennie przedmiotem handlu na warszawskiej giełdzie. Obrót przekroczył łącznie ponad ćwierć miliona złotych. Czy można było oczekiwać lepszego zachowania kursu? Zawsze może być lepiej, aczkolwiek w tym samym okresie WIG20 wzrósł o 20%, a zatem przedstawiciele RCMG nie mają się czego wstydzić. To trochę jakby narzekać na wynik reprezentacji Polski podczas tegorocznego Mundialu, zapominając, że do turnieju nie załapali się Włosi, a na fazie grupowej zmagania zakończyli Niemcy czy Belgowie.
A jak wygląda model biznesowy RCMG? Czy struktura przychodów spółki pozwala wierzyć w długoterminowy sukces? Firma z jednej strony posiada 2 kanały linearne dostępne w sieciach kablowych, z drugiej rozwija platformę VOD. Kanały linearne są dostępne w formie FAST – Free Ad-Supported TV, co oznacza że odbiór tych kanałów jest bezpłatny dla widza, natomiast nadawca zarabia na reklamach. Jest to model, który obecnie rośnie najszybciej na całym świecie. Spółka produkuje własny kontent rozrywkowy i jednocześnie nabywa prawa do hitów serialowych takich jak „Moda na Sukces” czy też hiszpańskojęzycznych produkcji, zakupionych od największej na świecie hiszpańskojęzycznej spółki medialnej. Czy RCMG wylansuje hit w języku Cervantesa na miarę brazylijskiej „Niewolnicy Isaury”, emitowanej w Polsce w latach 80-tych? Czas pokaże.
Natomiast to co spółka pokazuje już dziś, to bardzo obiecujące wyniki finansowe. Wyniki RCMG za okres 9 miesięcy zakończony 30 września 2022 r. charakteryzują się trzycyfrowym wzrostem we wszystkich podstawowych wartościach finansowych, w stosunku do analogicznego okresu roku 2021. Przychody ze sprzedaży wyniosły 6,6 mln zł, co stanowi wzrost o 110% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Z kolei zysk netto wzrósł o 165% do 2,4 mln zł. Duże wzrosty i wysoka marża z jednej strony pokazują technologiczny charakter RCMG i jej skokowy rozwój, z drugiej strony sugerują, że spółka opiera swoją działalność na mocnych fundamentach w postaci przychodów reklamowych. Warto zauważyć, że Zarząd Spółki zadeklarował chęć dzielenia się z Akcjonariuszami zyskiem w postaci wypłaty dywidendy, co powinno zwiększyć zainteresowanie potencjalnych inwestorów papierami wartościowymi RCMG.